Co to jest Packshot i po co się go wykonuje?
Packshoty pomagają jednocześnie sprzedajacym jak i kupującym. Dzięki nim klienci łatwiej mogą podjąć decyzję o zakupach, a sprzedający dzięki stosowaniu packshotów polepszają swój wizerunek profesjonalnej firmy. Packshoty mają jednak o wiele więcej zalet, dlatego warto, jest się nieco bardziej zainteresować fotografią tego typu. W tym artykule postaramy się nieco bliżej przyjrzeć temu co to jest packshot, a oprócz tego postaramy się odpowiedzieć na pytanie dlaczego i dla kogo wykonuje się właśnie takie zdjęcia.
Co to jest Packshot?
Packshot to najprościej ujmując gałąź fotografii, która specjalizuje się w wykonywaniu zdjęć produktów, które będą sprzedawane. Najczęściej takie zdjęcia wykonywane są na białym lub jednolitym tle, które pozwala wydobyć najlepsze i najważniejsze cechy danego produktu. To właśnie packshoty są najczęściej wykorzystywanymi zdjęciami podczas sprzedawania produktów w internecie. Dzięki właśnie tego typu fotografiom klient, może dużo łatwiej dokonać wyboru czy dany produkt jest warty zakupienia. Same packshoty są bardzo tanie do zrobienia, a mogą przynieść naprawdę duże korzyści.
Dlaczego packshoty są aż tak popularne?
Packshoty pojawiły się tak naprawdę wcześniej niż sprzedaż internetowa na szeroką skalę. Już dużo wcześniej stały się one standardem prezentacji produktów w sklepach lub prasie i jak pokazuje badania to jedna z najskuteczniejszych metod prezentowania produktów. W związku z tym packshoty również w internecie sprawdzają się bardzo dobrze. Obecnie wiele serwisów sprzedażowych wręcz wymaga, aby zdjęcia produktów były packshotami. Packshoty są również popularne dlatego, ponieważ na takim zdjęciu nic innego nie odwraca uwagi klienta od produktu. Doświadczenie pokazało, że jest to najprostsza i najtańsza forma prezentacji produktu, która dodatkowo przynosi bardzo dobre efekty sprzedażowe.
Zalety zdjęć packshot
Packshoty są obecnie wręcz wymagane podczas sprzedaży internetowej. Dzieje się tak, ponieważ zwykłe zdjęcia marketingowe mają za zadanie przyciągnąć uwagę, jednak później klient chce dokładnie obejrzeć produkt i w takim momencie najlepiej nadają się do tego właśnie packshoty. Dobrze przygotowane packshoty pozwalają konsumentowi obejrzeć produkt z każdej strony, a dodatkowo możliwe jest równie z określenie wymiarów przedmiotu za pomocą takiego packshotu.
Packshoty w sklepie internetowym
Same packshoty są bardzo skuteczne podczas prezentacji produktów, jednak są one niewystarczające podczas sprzedaży internetowej. Dodatkowo sklep musi być promowany zdjęciami reklamowymi oraz filmikami. Packshoty stanowią jedynie idealne uzupełnienie całości, które pozwala podjąć klientowi ostateczną decyzję. Są one stosowane zazwyczaj już na parcie produktu, ponieważ służą bliższemu poznaniu. Powinno być na nich dobrze widoczne, jaki kolor ma produkt, kształt, wzór oraz gabaryty. Najlepiej, aby zdjęcia zostały wykonane z kilku stron produktu. Tak uzupełniona strona internetowa do sprzedaży bardzo dobrze może działać jako narzędzie sprzedażowe.
lub dodaj komentarz jako gość
Dodaj pierwszy komentarz.